Понеділок, 19.11.2018, 00:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту
Статистика

Пользователей сайта :
Всего :

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Годинник
Контакти
вул. Некрасова, 127
м. Біла Церква, Київська область, 09100
-------------------------
тел.(04563)7-01-10
E-mail:
school21ukr2@ukr.net

ЗНО

Готуємося до ЗНО - 2019

Рекомендації щодо підготовки учнів до ЗНО з української мови

     Ми пропонуємо Вам почати роботу з перевірки рівня своїх знань і вмінь. Для цього виконайте пробний (діагностичний) тест, створений за зразком реального тесту ЗНО. Погляньте, які завдання Ви зробили правильно, а в яких помилилися. Уважно прочитайте обґрунтування відповіді до кожного завдання. Ознайомтеся зі списком підручників і посібників, що скерує Вас до потрібних матеріалів для повторення.
       Рекомендуємо повторити весь матеріал за рівнями мови: фонетика, морфологія, синтаксис. Це найоптимальніший варіант: знання накопичуються від простих до складних, так з'являється системне уявлення про мову. У тестах є, наприклад, два завдання на фонетику. Одне стосується наголосів, яким в школі приділяється вкрай мало уваги, а в другому потрібно підрахувати кількість звуків і букв у словах. Фонетика вивчається в п'ятому класі, тому до випуску, природно, учні встигають багато чого забути. Найскладніший і проблемний розділ – синтаксис, побудова речень, а завдань на нього багато і за них дається найбільша кількість балів. Так що цьому слід приділити особливу увагу. Ще є завдання щодо аналізу тексту – потрібно визначити тему, ідею, засоби логічного зв'язку і т.д. Це досить просто, якщо знати, як це робити. Підготовку потрібно будувати за принципом «теорія-практика»: пройшли розділ – потренувалися. Якщо тема нескладна, досить повирішувати за нею тести, а якщо виникають труднощі – виконувати розгорнуті вправи з підручників і посібників.
       Підготовку з літератури треба робити в хронологічному порядку – від фольклору і давньої літератури до сучасних творів. Ті, хто починає готуватися пізно, вже не встигають читати твори в повному обсязі, тому читають скорочений зміст – цього мало, але краще, ніж нічого. Важливо обговорити книгу в деталях – добре робити це в класі. Для успішного складання тестів потрібно знати деякі тонкощі: жанрову специфіку творів, імена і характеристики персонажів. Важливо не плутатися в текстах. Так, є 6-7 поезій Шевченка, які потрібно знати для ЗНО, але оскільки вони схожі за стилем і темою, учні часто не розуміють, до якого твору належить питання. Потрібно також пам'ятати знакові дати в історії української літератури. Не варто ігнорувати і сучасні твори – їх у програмі небагато, але за ними теж бувають питання. Найбільше учнів лякають завдання з цитатами, коли потрібно, наприклад, встановити автора. Звичайно, людина не може напам'ять знати всі тексти, але в кожній цитаті є підказка, потрібно її шукати. Також можна знаходити в Мережі цікаві статті про творчість українських письменників і читати на дозвіллі, а також переглядати екранізації їхніх творів.

Рекомендуємо ретельно пройти тести попередніх років (вони є у вільному доступі в Мережі) і "підтягувати хвости" за складними темами. Важливо засікати час – на виконання всіх завдань дається 150 чи 210 хвилин, засиджуватися над ними не можна. Для повторення також можна використовувати посібники із ЗНО, наприклад, авторства О.Авраменка: у ньому зібрані матеріали як з мови, так і з літератури, так що книга підходить для інтенсивної комплексної підготовки.

Якщо абітурієнти не знають, як потрібно складати висловлювання на ЗНО, вони пишуть звичайний твір. Але для оцінки цієї роботи існують свої критерії. Тому вчителі мають постійно нагадувати учням про вимоги щодо написання власного висловлення. Не відходьте від схеми. Звертайте увагу на яскравих героїв, вони допоможуть вам написати власне висловлення. Щодо прикладу з історії або суспільно-політичного життя, читайте біографії яскравих особистостей, цікаві вам історичні факти і т.д. Твір дуже важливий, 20 балів.

У тесті ЗНО з української мови і літератури не буде жодного завдання, що виходитиме за межі шкільної програми. Але це не означає, що готуватися до тестування не треба. Навпаки! Ваша підготовка має полягати в сумлінному, цілеспрямованому й чітко зорганізованому повторенні всього матеріалу, винесеного на ЗНО. Також у підготовці важливі мотивація і системний підхід.

Будьте чесними перед собою! Ще і ще раз перечитуйте незрозумілий матеріал, повертайтеся до завдань, які Ви ще не змогли здолати, набивайте руку на виконанні тесту.

Шпаргалка для написання твору-роздуму

Для багатьох абітурієнтів твір-роздум на ЗНО є чимось незбагненним, та немає абсолютно ніякого уявлення як його писати. Дана шпаргалка допоможе при написанні твору, адже вона містить зразки слів-виразів, на основі яких можна самостійно написти твір.

Спеціальні слова-вирази у творі-роздумі :

Теза:

Я думаю,….

Я вважаю,….

Мені здається, що….

На мою думку….

На моє переконання,….

Мій погляд на цю проблему такий:…

Аргументи:

Я так вважаю, тому що….

Чому я так думаю? Тому що….

Аргументом на користь моєї думки може бути те, що….. …

До того ж….

Довести своє твердження я можу такими аргументами: по-перше,…., а по-друге,…..

На користь моєї думки можу навести такі аргументи:….

Моє переконання грунтується на тому, що, по-перше…., а по-друге,…..

Хоч моя думка, можливо, видається дивною, спробую перконати вас такими аргументами:…

Приклади:

Скарбниця світової літератури дає багато прикладів щодо порушеної проблеми.

На згадку приходить герой…

У зв'язку з порушеною проблемою хочеться згадати твір…

Яскравим прикладом саме такого розуміння……особисто для мене є…..

Проблема…..дуже актуально., тому багато прикладів для її розв'язання дає саме життя.

Говорячи про…., не можна не згадати….

Повертаючись до думки про…., можу навести такий приклад:….

Як я вже зазначав,….

Щодо цього яскравим прикладом є образ….із твору….

Тема мого роздуму порушується у творі…. Там…..

Найкращою ілюстрацією такого розуміння проблеми є герой….із твору…..

  • також дає багато прикладів…. Один із них…..
  • постать видатного….. Захоплює його….

Хоча мій власний життєвий досвід ще порівняно малий, можу сказати, що….

Хочу навести приклад із власного життя….

Висновок:

Отже, можна дійти висновку, що….

Підсумовуючи, можна зазначити:…..

Таким чином, можна зробити висновок, що….

Отже, бачимо, що….

На завершення свого роздуму, підсумую:…..

Вирази-зв'язки:

По-перше, по-друге….

Повертаючись до думки про…., хочу зазначити, що….

Як я вже стверджував,….

Як уже зазначалося,….

Як можна побачити,….

ПРИКЛАД ТВОРУ

Будувати повітряні замки легше, ніж у них жити. Твір про мрії і реальність.

Як на мене, просто жити мріями набагато легше, ніж утілювати їх у життя.

Мрія — це неначе сценарій, а ми — режисери. Людина має право створити все, що захоче, вигадати найдивовижніші обставини, зануритися в неймовірні пригоди й, урешті-решт, відчути себе володарем світу. Але, на жаль, найчастіше сценарій залишається лише сценарієм, купою паперу з ідеальною моделлю життя. А ми вже починаємо свято вірити, що живемо в казці.

Яскравим прикладом з історії можуть бути часи Радянського Союзу, коли люди мріяли про життя в повітряному замку — комунізмі, але так його й не побудували.

Буває, що людина зробить лише півділа, а вважає, що справа завершена. Начебто й починає йти назустріч мрії, але на кульмінаційному моменті зупиняється з думкою про те, що далі все піде само собою, уже багато чого зроблено, тож можна одягти корону, хоча палацу ще не існує. І тільки згодом починає розуміти, що насправді жила в повітряному замку.

Саме це й сталося з героєм драми Івана Карпенка-Карого «Мартин Боруля». Він ще не мав ніяких доказів про дворянське походження, але жити по-панськи це йому не заважало. Мало того, Боруля навіть і подумати не міг, що «станеться не як гадається», тож привчав до панських звичок і дружину, і дітей. Фінал п’єси всім добре відомий: казкове життя зникло.

З усього зазначеного вище можна зробити висновок, що будувати повітряні замки легше, ніж у них жити. Мрії — це прекрасно, та потрібно багато працювати й не спинятися на половині дороги, щоб перетворити їх на реальність.

Ключові слова:

• мрії;

• повітряні замки;

• тернистий шлях;

• реальність;

• реалізація задумів.

Загалом, структура письмової роботи виглядає так:

1. Теза.

2. Аргумент 1.

3. Один приклад із художньої літератури чи іншого виду мистецтва.

4. Аргумент 2

5. Один приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.

5. Висновок.

           1. Усе про ЗНО та ДПА                                                                                    

http://testportal.gov.ua/ukrmova/                               

  http://slovesnikbc-school6.blogspot.com/p/blog-page_64.html

            2. Як навчитися писати твори: кілька корисних порад абітурієнтам     

3. 7 «за» і «проти» скорочених творів                                                         
  
http://slovesnikbc-school6.blogspot.com/2017/02/7.html

 

4. Український правопис                                                                                 
 
http://znoclub.com/images/pdf/sheveleva_pravopys_v_tab.PDF

 

5. Українська мова в таблицях                                                                       
http://znoclub.com/images/pdf/zno-v-kartynkah-ukr-mova.pdf

 

6. Українська література в таблицях                                                             
 
http://znoclub.com/images/pdf/zno-v-kartynkah-literatura.pdf

 

7. Список літератури для читання до ЗНО                                                   
 
http://znoclub.com/images/pdf/spysok_literatury_ZNO_2017.pdf

 

8. Аудіокниги для підготовки до ЗНО з української літератури                 
https://vk.com/audios-61510034?album_id=63031132

 

9. Аналіз творів з української літератури для ЗНО                                      
http://znoclub.com/images/pdf/Rozbir-lit-tvoriv-dlyz-ZNO.pdf

 

 

Варіанти підготовки до ЗНО

Як готуватись до ЗНО? На це запитання шукає відповідь кожен випускник, який тільки береться за цю нелегку справу. Втім, не така вона й нелегка, якщо знати, чого чекати, а також розуміти, що доведеться попрацювати. Чарівної палички чи пігулки для ЗНО не існує. Готуватись можна як завгодно. Способів, місць та засобів є чимало. Хочеш вдома самостійно з підручниками або онлайн, хочеш – з репетитором, на курсах, навіть поєднуючи методи та засоби, готуватись треба не на словах, а на ділі. Залишається ще одне запитання: яка підготовка найкраще підходить? Розкладімо по поличках усі складові, всі переваги та недоліки кожного виду підготовки, щоб визначити, які «відживають своє», а які заслуговують на увагу сучасних випускників.

1. Самостійна підготовка.

Переваги:
• Зручність. Бо вдома або де завгодно, без шкоди особистим планам.
• Економія часу. Не потрібно нікуди їхати, нікуди добігати, запізнюючись.
• Економія коштів. Дуже вагома перевага, не посперечаєшся.
• Легкість. Скільки захотів, стільки зробив, без надриву та недоспаних ночей.

Недоліки:
• Відсутність контролю, від чого страждає якість підготовки. Мало хто здатен похвалитись великою силою волі, яка потрібна для систематичної підготовки. Якщо вона хаотична, хаотичними будуть і знання.
• Відсутність перевірених засобів. Так, можна знайти підручники, але як знати, що вони хороші. Можна знайти один-два ресурси, але вони розраховані на всіх, а не підлаштовані під рівень конкретного випускника.
• Відсутність допомоги. Можна прочитати теорію, але якщо у задачі не знаходиться відповідь, або розв’язок не збігається з правильним, хто пояснить, чому там саме так? Крім того, потрібно комусь перевіряти завдання з розгорнутою відповіддю.
• Ефект «самонавіювання». Самонавіювання знання теорії та практики, тому що не можливо піднятися вище свого розуміння теми та дати собі об’єктивну оцінку.

2. Підготовка з репетитором.

Переваги:
• Своєчасна допомога. Репетитор підкаже, «розжує», перевірить, нагадає.
• Систематичність. Зазвичай, заняття регулярні – двічі, тричі на тиждень, що неодмінно не дасть розслабитись чи щось забути.
• Вартість. Можна знайти репетитора під свої можливості.
• Зручний графік. Завжди можна домовитись про зручні години для занять, перенести або ж скасувати без шкоди для себе та свого гаманця.

Недоліки:
• Сумнівна якість. Мало хто цікавиться досягненнями репетитора, дипломами чи сертифікатами. Тобто немає гарантії результату.
• Контроль за виконанням програми (і чи є вона взагалі). Встигаємо, не встигаємо? Хто знає, чи все потрібне вивчене, чи нічого не пропущено?
• Ненадійність. Уявіть ситуацію, коли репетитор раптом повідомляє, що змушений переїхати чи не може далі продовжувати допомагати з інших причин. Що тоді?

3. Підготовка на курсах.
Цей вид підготовки має ті ж переваги, що й робота з репетитором, крім останньої. А також додамо до переваг ті ж недоліки, лише в позитивному розумінні, адже:
• Якість завжди можна перевірити, поглянувши на статистику успішності попередніх учнів або поспілкувавшись з ними.
• Викладачі. Якщо компанія проводить жорсткий відбір викладачів, то будь впевнений - тебе вчать найкращі.
• Контроль за виконанням програми. Готуються потрібні підручники та засоби.
• Надійність. Курси нікуди не зникнуть раптово, хіба що комусь дуже «поталанить» натрапити на дійсно сумнівні.
• Здорова конкуренція в групі покращує успішність.
• Стабільний графік занять дає змогу впевнитись, що пройдеш усі необхідні теми. І чітко розумієш свій графік занять.

Недоліки:
• Групова робота не завжди всім підходить. Перевага «здорова конкуренція» може мати зворотну дію, підсилювати сором’язливість та невпевненість у собі.
• Великі групи. Велика кількість учнів ставить під сумнів індивідуальний підхід.
• Залежність від графіка занять. Дещо незручно, якщо доведеться пропустити.

4. Онлайн підготовка.

Переваги:
• Зручність. Готуєшся коли хочеш, де хочеш. Все під рукою.
• Економність. Без зайвих фінансових та часових витрат.
• Цікавість. Тому що з «другом» - планшетом, телефоном чи комп’ютером.
• Розпланованість згідно з програмами ЗНО. Існує перелік тем, відео-уроків, вправ.
• Практичність. Без балачок та відволікань, лише робота з теорією, практикою та повними тестами.
• Статистика або контроль успішності у вигляді таблиць чи графіків. Існують навіть такі системи, які складають рейтинги всіх учасників: хто в якій темі найкращий, хто найшвидший.

Недоліки:
• Залежність від мережі. Немає світла чи зв’язку – немає підготовки.
• Домашня атмосфера або слабка сила волі можуть завадити якісній підготовці.
• Відсутність перевірки відкритого питання. Можна прочитати теорію, зробити практику, але як знати, що усе вірно написав? Потрібно комусь перевіряти завдання з розгорнутою відповіддю.
Зовнішнє незалежне оцінювання – дуже важливе i особливе. Тому й підготовка вимагає нових підходів та варіантів, сучасних або й навіть комбінованих. Вибір завжди є. Нехай він буде вдалим.



Готуємося до ЗНО - 2018



тЕРМІНИ ПРОВЕДЕННЯ ЗНО-2018

http://testportal.gov.ua/wp-content/uploads/2017/09/zno_2018-2.jpg

Наказом Міністерства освіти і науки України від 19 вересня 2017 року № 1287 затверджено календарний план підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у        2018 році.

Відповідно до наказу, реєстрація осіб для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні триватиме з 6 лютого до 19 березня 2018 року. Змінювати реєстраційні дані учасники зовнішнього незалежного оцінювання зможуть до 2 квітня 2018 року.

До 30 квітня 2018 року зареєстровані учасники отримають на своїх інформаційних сторінках запрошення-перепустки, де буде зазначено час і місце проведення тестувань.

Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання триватиме з 22 травня до               13 червня. Тестування з математики відбудеться 22 травня, української мови і літератури – 24 травня, іспанської, німецької, французької мов – 29 травня, англійської мови – 1 червня, біології – 4 червня, історії України – 6 червня, географії – 8 червня, фізики – 11 червня, хімії – 13 червня.

Графік проведення додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання буде оприлюднений до 30 квітня 2018 року.

Інформація про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів буде розміщена на інформаційних сторінках учасників тестування до 21 червня 2018 року. Результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, іноземних мов, математики, біології будуть оголошені до 15 червня, з історії України, географії, фізики, хімії – до 21 червня.




Порядок реєстрації на ЗНО випускників 2017 року

Реєстрація випускників загальноосвітніх навчальних закладів поточного року для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні 2017 року триватиме з 6 лютого до 17 березня. Щоб зареєструватися, потрібно виконати ряд послідовних дій. 

1. Ознайомтесь із правилами прийому  до вибраного вами вищого навчального закладу. 

2.   Здійсніть вибір навчальних предметів, із яких ви бажаєте пройти зовнішнє оцінювання, а також отримати оцінки за державну підсумкову атестацію.

3.  Підготуйте необхідні для здійснення реєстрації документи та матеріали.

4.  Сформуйте комплект реєстраційних документів та подайте його особі, відповідальній за реєстрацію в загальноосвітньому навчальному закладі, який закінчуєте.

 

http://osvita.ua/test/advice/5484/










 

 

Корисні посилання
Національна дитяча гаряча лінія Національна дитяча гаряча лінія
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Пошук
Архів записів